22 березня 2019 року в Урядовому контактному центрі відбулося семінарське заняття на тему «Монетизація субсидій в Україні» за участю державного експерта Директорату сім’ї та соціальної підтримки населення Міністерства соціальної політики Наталії Портної.
Як відомо, Законом України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що пільги та житлові субсидії на оплату житлово-комунальних послуг з 1 січня 2019 року виплачуються споживачу у грошовій формі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. На виконання Закону Урядом 27 грудня 2018 року прийнято постанову № 1176 «Деякі питання надання житлових субсидій населенню у грошовій формі», якою запроваджено надання субсидій у грошовій безготівковій формі громадянам, які звернулися за призначенням житлової субсидії після 1 січня 2019 року і яким вона призначена не раніше як з січня 2019 року.
Важлива роль в інформаційному супроводі запровадження монетизації субсидій покладається на урядову «гарячу лінію». У лютому 2019 року на лінію надійшло понад 12 тис. звернень з питань отримання житлових субсидій. Заявники наполягали на наданні офіційних роз’яснень стосовно механізму проведення монетизації, зокрема багатьох громадян цікавило питання виплати субсидій через АТ «Ощадбанк», в той час як вони отримують пенсію через інші банківські установи або відділення поштового зв’язку.
За інформацією державного експерта, виплата житлових субсидій у готівковій формі буде здійснюватися органами Пенсійного фонду України тим особам, які одержують пенсії, і таким же шляхом, як виплачуються пенсії: або перерахування коштів на пенсійні рахунки в уповноважених банках, або виплата через поштові відділення, у тому числі з доставкою додому. При цьому виплата субсидії буде проводитись одночасно з виплатою пенсії пенсіонерам. «Якщо сім’я ощадливо використовувала енергоресурси, за результатами опалювального сезону вона зможе використати залишок коштів на рахунку на свій розсуд», – зазначила Наталія Портна.
На семінарі також було приділено увагу питанням виплати субсидії особам, які не є пенсіонерами, оплати комунальних рахунків, розрахунку відсотка обов’язкової частини платежу тощо. Спеціалісти Урядового контактного центру, на підставі результатів аналізу звернень на урядову «гарячу лінію», підготували цілу низку запитань державному експерту. Отримані знання допоможуть у поповненні консультаційної бази програмно-технічного комплексу Центру та наданні кваліфікованих роз’яснень заявникам.

