Реформування системи освіти, яке є пріоритетом для Уряду – це складний процес. Він триває не лише в Україні, але й багатьох країнах світу. Боротьба за покращення результатів розвитку особистості спонукає уряди зарубіжних країн шукати і змінювати форми накопичення знань від покоління до покоління, тобто, реформувати освіту.
15 березня цього року у Києві проходив День фінської освіти. Це офіційний старт і презентація проекту «Навчаємося разом», що передбачає підтримку фінськими експертами реформи шкільної освіти в Україні і розрахований на 4 роки. Проект фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та реалізується компанією FCG International у співпраці з Гельсінським університетом і спрямований на підвищення якості освіти та суспільне сприйняття української освіти.
У межах заходу була презентована концепція проекту, його основні етапи, очікувані результати тощо. Досвід фінської освіти є успішним в Європі і його коротко можна охарактеризувати за наступними показниками: розробка індивідуальних траєкторій навчання; сприяння розвитку кожною дитиною свого потенціалу; скорочення долі навчання, яке відбувається в класі; акцент на розвиток навичок міжособистісного спілкування і вирішення конкретних завдань; занурення у знання та креативність як індикатори успіху.
У відкритті проекту взяли участь Віце-прем’єр-міністр України В’ячеслав Кириленко, Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, Генеральний директор Фінської національної агенції з освіти Оллі-Пекка Хайнонен, Посол Фінляндії в Україні Юха Віртанен, Керівник сектору співробітництва Представництва Європейського Союзу в Україні Стефан Шленінг, вчителі та викладачі з усієї України.
У рамках Дня фінської освіти відбулася виставка зразків сучасного шкільного обладнання як фінських, так і вітчизняних виробників.
Аналітики управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, відповідальні за проведення прогнозних досліджень, Олександр Світлов та Андрій Соболєв відвідали даний захід у рамках підготовки спільного дослідження Центру та МОН «Імплементація реформи «Нова українська школа»: сприйняття населенням». Це моніторингове дослідження є продовженням багаторічного співробітництва Урядового контактного центру та Міністерства освіти і науки України (кілька спільних проектів-досліджень суспільної думки щодо реформи шкільної та дошкільної освіти). Дослідження в цій сфері дають змогу визначити ефективність освіти, виявити проблеми та обґрунтувати оптимальні шляхи їх вирішення. Отримана під час заходу інформація стане у нагоді для підготовки наступного прогнозного дослідження Центру щодо реформи освіти.


під час заходу
